Доклад/Баяндама: Америка этнологиясындағы психологиялық бағыттар


Чтобы узнать стоимость работы и выбрать удобную систему оплаты, нажмите кнопку

Предмет:
Психология
Тип работы:
Доклад/Баяндама
Количество страниц:
3

Сізге осы жұмыстың 2 жолын таңдап сатып алуға болады:
1. сатып алу
2. ТЕГІН
ТЕГІН жұмыс істеу үшін Сіз келесі әректтер жасайсыз
1. ВКонтакте бетіндегі төменгі түймесін басыңыз, осы сайт туралы достарыңызға айтыңыз
2. Сіздің достарынызды қосу үшін (Бәздің мекен-жай - vk.com/nemax83)
3. Жұмысыңызды және бүлік жағарыда аталған қадамдарыңызды растайтын сілтеме туралы хабарламаны ВКонтакте бетіне жіберіңіз.
Оқуларыңызға Сәттілік !!!

 

Негізгі және модальді жеке тұлға

Бенедикт көптеген мәдениантроплогтардың ішіндегі психологиялық жолды таңдаушылардың біреуі ғана еді. М.Мид өзінің автоөмірбаян кітабында «психикалық түрлер» идеясы 1924ж бастап оның санасына кіре бастағанын және Э.Сепираның «Мәдениет жесть пен позаны қоса алғанда, мінез-құлық стиліне жабысады» деп айтқан сөздерін есіңе сақтайды. 30-жылдың басында психологиялық және социологиялық журналдарда антрополгтардың жұмыстары басыла бастады. Жаңа бағыт психоаналитигі А.Кардинердің бастауына, Нью-Йорктегі психоаналитикалық институтта семинар ұйымдастырады және «мәдениет және жеке тұлға» теориясының қалыптасуында үлкен роль атқарады. Кардинер дала жұмыстары зерттеушісі болмады, оның теориялық талдаулары көбінесе мәдениет тайпасын зерттеуде алынған мәліметтерге жасалған. Психоаналитик ол баланың дүниеге келе салған сәтінен бастап оған тікелей өмір сүру ортасы мен кету жолы әсерін тигізеді деп тұжырымдайды. Әртүрлі мәдениетте дамыған кішкентай балалармен  кету әдісі, ұлкендер санасында өшпес өтірік іздерін қалдырады. Бұл идеяны атақты нақыл сөз: «Бала – адам әкесі» – арқылы жеткізуге болады. Мысалға, бір мәдениетте баланы емшектен ерте және тез шығару салты ұстанса, онда бала қайсарлы, ешнәрсені мойындамайтын, ешнәрседен қайтпайтын тәжірибеге ие болады. Бұл ересек адамдардың жеке басының дамуына, мінез-құлқында жеткілікті эмоциялық қайырымдылықтың болмауына, өзін-өзі төмендетуіне әкеп соғады. Бір сөзбен айтқанда Кардинер мәдениет пен жеке тұлғаның өзара байланысына көңіл бөледі. Бірақ ол Бенедикт сияқты олардың ұқсастықтарына көңіл бөлмейді. «Мәдениет және жеке тұлға» теориясын түсіну үшін, оның даму кезеңдері мен кардинер идеясындағы әр мәдениетте даралықтың ерекше бір түрі болып тұруы еді. Өз идеяларында кардинер даралықтың негізгі жеке ұғымын анықтай отырып, қазіргі мәдениетпен құрастыруды енгізеді. Америка зерттеушісінің анықтауынша негізгі жеке тұлға – бұл бейімділік, ұсыныс, басқа адамдармен араласу жолы. Мқның бәрі адамды мәдениетке барынша қабілетті, мақсатқа жетуге, тұрақтылық пен қанағаттанушылыққа, өмір шындықтары адаптациясына негізденуіне мүмкіндік береді. Кардинердің түп нұсқа емес екенін, мәдениетте бөлінетін, даралық элементтерін – бейімділік, ұсыныс, ерекшелік, жеке даралық, қарым-қатынас байланыстарын ескеру керек. этнопсихологияның тым ерте кездегі тайпа тарихына көптеген ойлар айтылып, талдаулар жасалды және болашақта да бұлармен кездесетін боламыз. Мәдениантрополог көзқарасы Э.Фроммның әлеуметтік мінез-құлық функцияларымен сәйкес келеді, яғни адамдар «бір нәрсені істегісі келсе, соны істеуге міндетті». Кардинер ұстазы З.Фрейдтің тікелей жолын қуушы, яғни ересектердің кішкентай балалармен кету, психологиялық даралық құрылымын құрастырушы, балалар социолизациясы әдістерін бөлу. Кекесінсіз сындар «жөргек детерминизмі» деп аталады. Негізгі даралықтың ашылуына психологтың көзқарасында қиын емес түсіндірме әдістері және этнологтың жас балалармен кету әдісінде қолданылды. Бірақ сциентикалық психологиялық оқып үйрену әдістерін қолданусыз-ақ, тайпалық түр мәдениеті жайында көптеген қызықты мәліметтер алынды. Бірақ Кардинер өзінің концепциясының қазіргі заман мәдениетіне келуінің мүмкін еместігіне көңіл бөлді, болашақта дамыған халықтар спецификасын балалармен кетуді зерттеушілер псизологиялық жіктеу деп түсіндіреді. Жақын арада анықталғандай қазіргі кездегі мәдениетті зерттеуде үлкен күмән туады. Мәдениантрополгтар адамдар тәрбиесінің, оның балалық шағындағы тәрбие структураларына тікелей тәуелділігіне күмәндана бастады. ...